جاهای دیدنی کلاله

جاهای دیدنی کلاله

جاهای دیدنی کلاله در این صفحه به شما عزیزان معرفی شده است و در رابطه با این مکان‌های طبیعت گردی و گردشگری اطلاعات مفیدی ارائه شده و ما اینک به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه نوردینو مگ باشید!

گورستان خالد نبی

در میان جاهای دیدنی کلاله، گورستان خالد نبی با معماری منحصر به فرد و تاریخ کهن خود، نگینی درخشان در دل این شهرستان محسوب می‌شود. این گورستان که در ارتفاعات کوه‌های “تانگری داغ” واقع شده، مجموعه ای از سنگ قبرها با اشکال عجیب و غریب را به نمایش می‌گذارد که هر کدام حکایتی از گذشته را زمزمه می‌کنند.

قدمت گورستان خالد نبی به دوران پیش از اسلام و به گفته برخی، به حدود 7000 سال پیش می‌رسد. سنگ قبرها در اشکال مختلفی مانند قوچ، اسب، انسان و اشیاء دیگر حجاری شده‌اند که هر کدام نمادی از شغل، مقام و یا باورهای مذهبی متوفی را نشان می‌دهند.

علاوه بر ارزش تاریخی، گورستان خالد نبی از نظر معنوی نیز برای مردم محلی از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از زائران برای طلب حاجت و یا شفای بیماران خود به این مکان مقدس سفر می‌کنند.

بازدید از گورستان خالد نبی، سفری به اعماق تاریخ و فرهنگ منطقه کلاله است. تماشای سنگ قبرها و مناظر طبیعی اطراف آن، تجربه‌ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم می‌زند. اگر به دنبال کشف جاذبه‌های ناشناخته و رازهای نهفته در دل طبیعت هستید، گورستان خالد نبی را در برنامه سفر خود به کلاله قرار دهید.

گورستان خالد نبی - جاهای دیدنی کلاله
گورستان خالد نبی – جاهای دیدنی کلاله

چشمه زاو، نگینی در میان جاهای دیدنی کلاله

شهرستان کلاله در استان گلستان، بهشتی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است که در میان آن‌ها، چشمه زاو همچون نگینی می‌درخشد. این چشمه‌ی جوشان و خروشان، در دل جنگل‌های انبوه و سرسبز شمال ایران واقع شده و طراوت و شادابی را به ارمغان می‌آورد.

آب زلال و گوارای چشمه زاو، از اعماق زمین می‌جوشد و در مسیر خود، جویباری خنک و دل‌انگیز را به وجود می‌آورد. این جویبار، در میان درختان کهنسال و پوشش گیاهی انبوه، مسیری پرپیچ و خم را طی می‌کند و منظره‌ای بدیع و چشم‌نواز را خلق می‌کند.

سفر به چشمه زاو، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی خواهد بود. گردشگران می‌توانند در کنار این چشمه‌ی خنک و گوارا، از طبیعت بکر و هوای پاک لذت ببرند، پیاده‌روی در جنگل را تجربه کنند، یا از خنکای آب چشمه برای آبتنی استفاده کنند. همچنین، امکانات رفاهی مناسبی در نزدیکی چشمه زاو وجود دارد که اقامت در این منطقه را برای مسافران آسان‌تر می‌کند.

چشمه زاو، فقط یک جاذبه‌ی طبیعی نیست، بلکه مکانی مقدس نیز محسوب می‌شود. بنا بر اعتقادات مردم محلی، این چشمه محل نزول یکی از پیامبران الهی بوده است. به همین دلیل، هرساله زائران و گردشگران زیادی از سراسر ایران به این مکان سفر می‌کنند تا ضمن زیارت، از زیبایی‌های طبیعی آن نیز لذت ببرند.

چشمه زاو، بدون شک یکی از زیباترین جاهای دیدنی کلاله و استان گلستان است. اگر به دنبال سفری دل‌انگیز و خاطره‌انگیز در طبیعت هستید، چشمه زاو را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید.

چشمه زاو - جاهای دیدنی کلاله
چشمه زاو – جاهای دیدنی کلاله

جنگل پلکانی کلاله، شاهکاری از طبیعت در میان جاهای دیدنی کلاله

در میان جاهای دیدنی کلاله، جنگل پلکانی گویی نگین درخشان طبیعت بر تارک این شهرستان می‌درخشد. این جنگل که در روستای گونیلی واقع شده، با چشم‌اندازهای بدیع و منحصر به فرد خود، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

جنگل پلکانی کلاله، همانطور که از نامش پیداست، از تخته سنگ‌های پلکانی پوشیده شده که در اثر فرسایش و گذر زمان به این شکل درآمده‌اند. این پله‌های طبیعی، در کنار درختان انبوه و سر به فلک کشیده، منظره‌ای کم نظیر و رویایی خلق کرده‌اند که گویی از دل قصه‌ها بیرون آمده است.

علاوه بر زیبایی بصری، جنگل پلکانی کلاله هوای خنک و مطبوعی دارد که در گرمای طاقت‌فرسای تابستان، پناهگاهی ایده‌آل برای مسافران و گردشگران به شمار می‌رود. قدم زدن در میان انبوه درختان، تماشای مناظر سرسبز و دل‌انگیز و تنفس هوای پاک جنگل، روح و روان هر انسانی را جلا می‌دهد.

همچنین بخوانید: جاهای دیدنی رودبار

جنگل پلکانی کلاله، به عنوان یکی از جاهای دیدنی کلاله، نه تنها برای طبیعت‌گردان و دوستداران محیط زیست، بلکه برای کوهنوردان و عاشقان ورزش‌های هیجانی نیز جذابیت دارد. مسیرهای صخره‌ای و پلکانی این جنگل، چالشی لذت‌بخش برای کوهنوردان محسوب می‌شود و فرصتی عالی برای تجربه هیجان در دل طبیعت به آنها می‌دهد.

اگر به دنبال تجربه‌ای منحصر به فرد و خاطره‌انگیز در سفر خود به کلاله هستید، حتما از جنگل پلکانی دیدن کنید. این جاذبه طبیعی، با زیبایی‌های بی‌نظیر و طبیعت بکر خود، لحظات فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

جنگل پلکانی کلاله
جنگل پلکانی کلاله

بقعه چوپان آتا، نگین جاهای دیدنی کلاله

از دیگر جاهای دیدنی کلاله میتوان به بقعه چوپان آتا اشاره کرد. این آرامگاه که در نزدیکی مقبره خالد نبی (ع) واقع شده، مدفن یکی از یاران ایشان و یا یکی از اولیای گمنام و مورد احترام مردم ترکمن است.

بنای بقعه چوپان آتا ساده و بی‌آلایش است، با پلان چهار ضلعی و گنبدی فلزی. در داخل بقعه، تنها یک قبر بدون سنگ قبر وجود دارد. سادگی و معماری خاص این بنا، در کنار چشم‌اندازهای زیبای اطراف آن، بقعه چوپان آتا را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی کلاله تبدیل کرده است.

هر ساله زائران و گردشگران بسیاری از سراسر ایران برای زیارت و بازدید از این مکان مقدس و تاریخی به کلاله سفر می‌کنند. اگر به دنبال سفری معنوی و خاطره‌انگیز هستید، بقعه چوپان آتا را در برنامه سفر خود به کلاله قرار دهید.

علاوه بر ارزش‌های مذهبی و تاریخی، بقعه چوپان آتا از نظر طبیعی نیز بسیار زیبا و دیدنی است. این بقعه در دامنه کوه قرار گرفته و از بالای آن می‌توان چشم‌اندازهای وسیعی از دشت و دمن را نظاره کرد. در فصل بهار، طبیعت اطراف بقعه چوپان آتا به طرز چشمگیری سرسبز و خرم می‌شود و منظره‌ای بدیع و دل‌انگیز را به وجود می‌آورد.

بقعه چوپان آتا از جاهای دیدنی کلاله
بقعه چوپان آتا از جاهای دیدنی کلاله

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *