دوری از حشرات

روش های دوری از حشرات در سفر

یکی از مواردی که ممکن است در سفر یا کمپینگ برایتان آزار دهنده باشد، گزش حشرات است. گزش حشرات علاوه بر اینکه باعث خارش و ناراحتی تان می شود، می تواند بیماری های خطرناکی را هم انتقال دهد که نیازمند اقدام فوری باشد، سلامتتان را تهدید کند و کل برنامه سفر شما و همراهانتان را دچار اختلال کند. برای دوری از حشرات در سفر در این مقاله از نوردینو برایتان نکاتی را معرفی کرده ایم.

قبل از هر اقدامی لازم است که در ابتدا با حشراتی که در طبیعت ممکن است با آنها رو به رو شوید آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید راهکار مناسبی برای مقابله با آنها انتخاب نمایید.

حشرات

پشه

پشه ها می توانند بیماری های ویروسی مانند تب زرد، دنگی، انسقالیت را به انسان انتقال داده که می توانند بسیار خطرناک باشند و عوارض مرگباری ایجاد کنند.

کنه

اینها نیز در طبیعت به ویژه در مناطق گرم و خشک به میزان زیادی وجود دارند و روی پوست خارش و التهاب ایجاد می کنند.

زنبور

 زنبور ها نیز می توانند در صورت تحریک به شما حمله کرده و نیش بزنند و در صورت حساسیت به نیش زنبور می توانند برای شما خطرآفرین باشند.

مورچه

 مورچه‌ها در طبیعت و کوه دیده می‌شوند و در صورت تحریک شدن، می توانند نیش خطرناکی بزنند.

عنکبوت

عنکبوت‌ها انواع مختلفی داشته در طبیعت دیده می‌شوند و در صورت نیش زدن می توانند برایتان مشکل ساز شوند. برخی از افراد به مواد سمی در نیش عنکبوت ها حساسیت داشته و در صورت گزش ممکن است به تنگی نفس، شوک و اغما دچار شوند.

رتیل

رتیل ها بر خلاف ظاهر ترسناکشان زهر ندارد ولی گزش شان بسیار درناک بوده و محل گزش دچار عفونت شدیدی خواهد شد.

عقرب

نیش عقرب ها کشنده نیست ولی منجر به تب، تهوع و سرگیجه می شود و افرادی که آلرژی دارند باید از نیش عقرب دوری کنند تا دچار شکلات جدی نشوند.

اسپری ضد حشره

برای دوری از حشرات چه کارهایی می توان انجام داد؟

از کلاه و لباس های آستین دار استفاده کنید.

برای جلوگیری از گزش حشرات تا حد ممکن در جاهایی که احتمال گزش حشرات وجود دارد از لباس های آستین دار استفاده کنید. حتی می توانبد از دستبد های ضد حشرات هم استفاده کرده و با بستن آنها به مچ ود حشرات را دور کنید.

آتش روشن کنید و یا از خاکستر آتش استفاده کنید.

در صورت روشن کردن آتش کلیه حشرات از محل کمپ تان دور خواهند شد و مزاحمتی برایتان ایجاد نخواهند کرد. اگر قصد روشن کردن آتش ندارید، می توانید اکسار آتش که از قبل باقی مانده را در اطراف و زیر چادر تان بریزید تا حشرات را فراری دهد.

پماد یا اسپری ضد حشره تهیه کنید.

با استفاده از اسپری های ضد پشه بر روی بدن یا لباس تان تا حد زیادی می توانید حشرات را دور کنید. در زمان طلوع و غروب خورشید حشرات بیشترین فعالیت را داشته و لازم است در طبیعت از این اسپری یا پمادها برای دفع حشرات استفاده کنید.

چادرتان را دور از رودخانه و دریاچه ها بر پا کنید.

حشرات به خصوص در فصل گرما در کنار رودخانه ها، مرداب ها و آب های راکد دیده می شوند و برای دوری از آنها بهتر است چادرتان را دور این مناطق نصب کنید تا حشرات موجب آزارتان نشوند. علاوه بر این هر زمان که از چادر خارج می شوید در چادرتان را حتما ببندید تا از ورود حشرات به داخل چادر جلوگیری کنید.

زباله هایتان را دور از محل کمپ قرار دهید

زباله های باعث جذب حشرات مختلف شده و بهتر است که زباله هایتان را جمع آوری کرده و در محلی دور از فضای کمپتان قرار دهید و البته نکته مهم اینکه حتما زباله هایتان را از طبیعت برده و در محلی مناسب دفع کنید.

از مواد بو دار استفاده نکنید

استفاده از انواع عطرها، لوسیون ها، شامپو ها و … می تواند حشرات را به سمت شما جذب نماید پس بهتر است از آنها استفاده نکنید. بعضی از خوراکی ها و غذاها مثل موز می تواند حشرات را جذب کنند.

امیدواریم که باتوجه به این نکات، تا حد ممکن از حشرات دور بمانید و سفر طبیعتگردی تان همراه با آرامش و بدون خطر سپری شود.

کلیه تجهیزات سفر، کمپینگ و کوهنوردی را می توانید با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از فروشگاه نوردینو تهیه نمایید.

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *