جاذبه-های-طبیعتگردی-هرمزگان

معرفی بهترین جاذبه های طبیعتگردی هرمزگان

فصل پاییز و زمستان زمان سفر به جنوب زیبای ایران و دیدن جاذبه های شگفت انگیز این منطقه است. استان هرمزگان با داشتن سواحل بکر و زیبا  و طبیعت بی نظیرش می تواند یکی از مقاصد مهم سفر برای شما باشد. در این مقاله از نوردینو با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه های طبیعتگردی هرمزگان را به شما معرفی کنیم.

اگر قصد سفر به هرمزگان را دارید بهتر است زمان کافی را در نظر بگیرید تا بتوانید از جاذبه های طبیعی مختلف آن دیدن کرده و حسابی ماجراجویی کنید. چه به طبیعت علاقه مند باشید و چه به دیدن مکان های تاریخی یا آشنایی با فرهنگ مردمان جنوب، در سفر به بندرعباس می توانید کلیه این موارد را تجربه کرده و یکی از فراموش نشدنی ترین سفرهای زندگی تان را ثبت کنید.

شهرستان ها و جزایر استان هرمزگان می توانند مقاصد سفر شما باشند که لازم است از قبل در موردشان اطلاعات کافی کسب کنید و برنامه سفرتان را بنویسید.

چطور می توان به هرمزگان رفت؟

اگر زمان کافی دارید و علاقه مند به سفرهای جاده ای هستید، قطار و ماشین شخصی می توانند گزینه های خوبی باشند و اگر قصد دارید زمان کوتاه تری در راه باشید می توانید از هواپیما به این استان سفر کنید.

اولین مقصدی که همه به آن می رسند بندرعباس است. شهر بندرعباس که نام قدیمی اش بندرگمبرون بوده از گذشته از شهرهای مهم ایران و از قطب های اقتصادی کشور محسوب می شده است.

در بندرعباس می توانید جاذبه هایی مثل معبد هندوها، حمام گله‌داری، موزه مردم شناسی، عمارت کلاه فرنگی، قلعه فین، بازارهای بندرعباس، چشمه آب گرم گنو، پارک ساحلی سورو  و … را ببينید یا برای رفتن به جزایر خودتان را به اسکله برسانید.

معبد هندوها بندرعباس

معبد هندوها بندرعباس

جزایر هرمزگان

وقتی که به هرمزگان سفر کردید حتما چند روزی را به گشت و گذار در جزایر آن اختصاص دهید و از آب و هوای عالی سواحلش در فصل زمستان نهایت استفاده را ببرید.

قشم

بندر-لافت-قشم

بندر لافت قشم

بزرگترین جزیره ایران و یکی از مقاصد اصلی سفر جنوب برای خرید و تفریح به شمار می رود که در این جزیره می توانید از جاذبه هایی مثل دره ستارگان، قلعه پرتقالی ها، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، ژئو جنگل های حرا، غار خربس، غار نمکدان، دره تندیس ها، روستای لافت و… بازدید کنید.

برای اقامت در قشم می توانید از اقامتگاه های خاص و متفاوتی که در این جزیره ساخته شده اند استفاده کنید. برای خرید هم بازارها و پاساژ های مختلفی در قشم هستند که می توانید انواع لوازم مانند پوشاک، لوازم منزل و… را تهیه کنید. درگهان قشم هم با داشتن فروشگاه های مختلف می تواند مقصد خوبی برای خرید باشد.

هرمز

ساحل لاک پشت ها هرمز

جزیره ای که سال های اخیر جز محبوب تربن جزایر بوده و خاص ترین سواحل رنگی ایران را می توانید در آن ببینید. در جزیره هرمز می توانید از دره مجسمه ها، ساحل خاک سرخ، دره رنگین کمان، چاهکوه و … دیدن کنید. برای حمل و نقل در این جزیره گزینه های مختلفی مثل توک توک یا همان سه چرخه های مخصوص جزیره، دوچرخه و موتور پیش روی شما هستند که می توانید برای گشت در جزیره از آنها استفاده کنید.

کیش

کیش

محبوب ترین جزیره توریستی ایران که به خاطر زیبایی های طبیعی و تفریحات دریایی متنوع اش مقصدی پرطرفدار در جنوب ایران بوده و نسبت به سایر جزایر از امکانات بیشتر برخوردار است. اسکله تفریحی کیش، آکواریوم، باغ پرندگان، پارک زیتون، شهر زیر زمینی کاریز، ساحل درختان نارگیل، شهربازی هایلند از جاذبه های دیدنی این جزیره اند.

هنگام

در این جزیره می توانید از سواحل بی نظیرش مثل ساحل نقره ای دیدن کنید، قایق سواری کنید و به بازارچه محلی آن سر بزنید. دیدن دلفین ها نیز یکی دیگر از جذابیت های این جزیره است. کمپ در جزیره هنگام و دیدن طلوع و غروب های بی نظیرش می تواند از ناب ترین تجربه های سفرتان به جنوب باشد.

علاوه بر جزایری که گفتیم جزایر بکر دیگری هم مانند لارک، مارو، لاوان و شیدور هم هستند که بسیار جذاب و دیدنی اند.

شهرستان پارسیان

پارسیان

شهرت این منطقه به خاطر سواحل خاص و بی نظیرش است که همنشینی دریا و صخره ها توجه هر مسافری را به خود جلب می کند. دیدنی های پارسیان شامل موارد زیر است:

دیدنی های پارسیان

ساحل مکسر

تصاویر رویایی که از تلاقی کوه و دریا در این منطقه می بینید و قدم زدن در این ساحل بکر برایتان فراموش نشدنی خواهد بود.

چشمه بوچیر

این چشمه سبز رنگ و زیبا در صخر های تنگه بوچیر قرار گرفته و از جاذبه های دیدنی پارسیان هرمزگان به شمار می رود. برای رفتن به این تنگه باید شنا کرده و یا از جلیقه نجات استفاده کنید.

کوشکنار

منطقه کوشکنار که با بندر تبن شناخته می شود که ساحلی ویژه ماهیگیری است از دیگر جاذبه های پارسیان است.

در کنار این جاذبه ها، پیشنهاد می کنیم از تنگه شوتاریکو، بندر بدو، جاده بستانو هم دیدن کنید.

به هر قسمت از استان هرمزگان با جاذبه های خاص و بی نظیرش که سفر کنید می توانید بهترین تجربه ها را کسب کرده و نهایت لذت را ببرید.

پیشنهاد می کنیم حتما برای حمایت ار جامعه محلی از صنایع دستی این استان تهیه کنید و غذاهای محلی و دریایی بی نظیرش مثل هواری، قلیه میگو، مهیاوه، قلیه میگو و… را هم امتحان کنید.  اگر قصد سفر کمپی یا ماجراجویانه به این استان زیبا را دارید، ما در فروشگاه نوردینو کلیه تجهیزات و لوازم مورد نیاز سفر را برایتان فراهم کرده ایم.

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *