جاذبه گردشگری گیلان

معرفی 10 جاذبه گردشگری گیلان

استان سرسبز گیلان با جاذبه های طبیعی زیبا و متفاوت اش یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران به شمار می رود که در طول فصل های مختلف سال پذیرای مسافران و طبیعتگردان از کل کشور می باشد. در این مقاله از نوردینو به معرفی 10 جاذبه گردشگری گیلان می پردازیم. با ما همراه باشید.

1. روستای پلکانی ماسوله

مسیر رسیدن به این روستا هم به اندازه دیدن ماسوله می تواند برایتان شگفت انگیز و دیدنی باشد. برای رسیدن به ماسوله از جاده ای سرسبز، با درختانی تنومند و آب و هوایی مطبوع عبور می کنید که در هر فصل زیبایی خاص خودش را دارد. دیدن خانه های کاهگلی ماسوله، قدم زدن در کوچه پس کوچه های پلکانی برای هر گردشگری می تواند جذاب باشد. پیشنهاد می کنیم حتما در بازارچه ماسوله هم گشتی بزنید و از صنایع دستی این منطقه سوغات تهیه کنید و خوراکی های خوشمزه این روستا را هم امتحان کنید.

اگر اهل طبیعتگردی و کوهنوردی هم هستید، گردش در کوه های اطراف این جاذبه گردشگری را از دست ندهید.

2. قلعه رودخان

یکی از جالب ترین جاذبه های تاریخی گیلان که در مکانی بکر و دیدنی قرار گرفته است. برای دیدن این دژ با شکوه باید حدود 900 پله را طی کنید! پس لاز است حتما لباس و کفش مناسب بپوشید و آب و خوراکی ورد نیازتان را هم به همراه داشته باشید. در مسیر رسیدن به این قلعه به صدای رودخانه ها و پرندگان گوش کنید، عکس های زیبا ثبت کنید و حسابی لذت ببرید.

از تمام قست های این قلعه بازدید کنید و غرق تماشای معماری خاص و شگفت انگیز این بنا شوید.

3. سد خاکی سقالکسار

این سد خاکی در روستای سقالکسار در نزدیکی رشت در دل جنگل های بکر قرار گرفته است. در اینجا می توانید در اطراف دریاچه قدم بزنید و از طبیعت جذاب و آب و هوای بی نظیرش لذت ببرید. فصل بهار و پاییز از بهترین زمان ها برای دیدن این جاذبه گردشگری به شمار می روند.

4. ییلاق دیلمان

یکی از دیدنی ترین ییلاق های گیلان بوده که بعد از گذشتن از مسیری کوهستانی و بکر به آنجا می رسید. دیدن دشت های سرسبز و رودخانه های این منطقه قطعا شما را به وجد خواهد آورد. آب و هوای این ییلاق سرد و کوهستانی بوده و بهتر است که در فصول گرم سال به این منطقه سفر کنید.

5. تالاب انزلی

تالاب انزلی از مناظر جذاب گیلان که پناهگاه حیات وحش بوده و یکی از مهم ترین مقاصد برای علاقه مندان به پرنده نگری نیز می باشد.  با قایق سواری در تالاب می توانید گل های نیلوفر آّبی و انواع پرندگان مهاجر را ببینید و غرق در آرامش و زیبایی این منطقه شوید.

6. پارک ملی بوجاق

این پارک ملی دشت وسیعی در نزدیکی دریاست که دیدنش برای هر طبیعتگردی می تواند جذاب باشد. پارک ملی بوجاق پناهگاهی برای گونه های مختلف گیاهی و پرندگان مهاجر به شمار می رود. طبیعت بکر و آرامش و سکوت این منطقه قطعا برایتان جذاب خواهد بود.

7.  پارک جنگلی سراوان

منطقه ای در جنگل های سراوان با درخت های سر به فلک کشیده و طبیعتی بکر که می توانید اوقات لذت بخشی را به پیاده روی یا پیک نیک بگذرانید. یکی از زیبایی های پارک جنگلی سراوان، دریاچه آن است که می توانید در آن قایق هم سوار شوید.

8. ییلاق سوئه چاله

یکی از جذاب‌ترین ییلاقات ماسال با آب‌وهوای خنک و مناظر بهشتی که میزبان مسافران زیادی در روزهای گرم سال است. در این منطقه می توانید شاهد اقیانوس ابر باشید که منظره ای خیره کننده را پیش چشم تان می گذارد.

9-جنگل گیسوم

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی استان گیلان است که در آن با عبور از یان درتان جنگل به دریا می رسید. این پارک جنگلی در فاصله ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا قرار داشته و با شهرستان تالش ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. امکانات تفریحی مختلفی مثل قایق سواری، اسب سواری، جت اسکی، دوچرخه سواری و… را می توانید در پارک جنگلی گیسوم امتحان کنید.

10-  ییلاق سوباتان

منطقه‌ زیبا و سرسبز ییلاق سوباتان یکی از جاذبه هایی است که حتما باید به آن سر بزنید. این ییلاق سرسبز و پوشیده از چمنزارهای بسیار زیبا و چشمه‌های مختلف است. ییلاق سوباتان در ارتفاع ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته‌ و زمستان‌های بسیار سردی دارد. بهترین زمان سفر به ییلاق سوباتان از نیمه دوم اردیبهشت تا اواسط تابستان است. اگر طبیعتگرد هستید می‌توانید در این منطقه بی نظیر کمپ کنید.

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *