لیسـت کامل تجهیزات کـوهنوردی و کمپینگ

در این مقاله قصد داریم شما را با تجهیزات کاملی که در کوهنودری لازم دارید آشنا کنیم.

کمپینگ و پوشش های مناسب کوهپیمایی :

پوشش های مناسب کوهنوردی

برای کوهپیمایی‌هایی که شب را نیز در آن منطقه می‌مانید، یک کوله پشتی ۴۰ لیتری کفایت می‌کند. اما برای کوهپیمایی چند روزه به کوله پشتی با حجم بیشتر نیازمند خواهید بود. یک کاور ضدآب برای کوله پشتی خود تهیه کنید تا تجهیزات کوهنوردی شما از نفوذ آب محفوظ بمانند. چادرهایی به تعداد افراد گروه تهیه کنید. حتما گیره و میخ هایی را تهیه کنید که چادر شمارا در سرجای خود محکم و از سرنگونی آن جلوگیری کند. از کاورهای پارچه ای برای جلوگیری از خیس شدن چادرتان در مقابل باران استفاده کنید. بعضی از چادرها دارای زیرانداز نیز می باشند ولی حتما یک زیرانداز دیگر با خود بیاورید. با تشک های عایق، در حقیقت با یک تیر، دو نشان میزنید. یکی برای طبقه بندی کردن وسایل کوله پشتی تان و دیگری عایقی محکم در شب.

برای اطلاعات بیشتر راجع به اهمیت این زیرانداز ها تاثیر زیرانداز در کوهنوردی را مطالعه فرمایید.

به چند دست لباس نیاز داریم ؟

سه (۳) دست لباس : یک دست مخصوص بالا رفتن ، یک دست برای ماندن در کمپ و یک دست مخصوص پایین آمدن . می‌توانید آن را به ۲ دست لباس نیز کاهش دهید ، یک دست لباس برای بالا رفتن و دیگری نیز برای استفاده در محیط و پایین آمدن . اگر هوا در محیط کمپ شما سرد می شود حتما یک ژاکت و شلوار راحتی با خود بیاورید . برای سفرهای چند روزه و صعود های بارانی نیز می توانید ۲ دست لباس داشته باشید، پوشش های مخصوص باران در هنگام کوهپیمایی و پوشش‌های خشک و گرم در هنگام کمپ کردن.

[adrotate group=”1″]

ضد آب بودن تجهیزات کوهنوردی:

اطمینان حاصل کنیدکه تمام تجهیزات کوهنوردی شما ( به ویژه لباس هایتان ) از نفوذ باران در امان هستند. به این منظور شما نیازی به کوله پشتی‌های گران قیمت ضدآب ندارید ، فقط کافی است که لباس هایتان را در داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. با این وجود، استفاده از تجهیزات کوهنوردی ضدآب بسیار کاربردی و جذاب هستند. از پارچه های تکنولوژی گورتکس برای پوشش های کوهنوردی ، کاپشن و بوت های خود که با نشان ضدآب عرضه می شوند استفاده کنید. در غیر اینصورت یک پانچو و یا یک کت بارانی در این مواقع به کمک شما خواهند آمد . همچنین، لباس هایی انتخاب کنید که خیلی راحت خشک می‌شوند و با نفوذ آب و باران سنگین نمی‌شوند . درست به همین منظور است که از پوشش‌هایی با جنس جین به هیچ وجه نباید استفاده کرد!

محافظت در برابر سرما:

دو انتخاب دارید: پوشش‌های زیاد به تن کنید و یا پوشش‌های کمتر اما با پارچه های ضخیم استاندارد.
پارچه‌هایی که در برابر سرما مقاوم هستند در هنگام باران و برف مناسب نیستند، مثل ژاکت های پر قو و یا کاپشن‌های ضخیم زمستانی. پس برای آب و هوای سرد زمستانی، بهترین کار همراه داشتن یک پوشش گرم داخلی و یک پوشش ضد آب بیرونی برای در امان ماندن از باران است .( کاپشن های گورتکس ) پوشش های گرم کننده مانند کلاه هایی که تمام قسمت های پشتی سر را می پوشانند، دستکش، جوراب و زیرشلواری های جذب انتخاب های خوبی در این آب و هوا هستند. از آنجایی که میزان تحمل سرمای هر فردی متفاوت است، تنها با تجربه این صعودها می‌توان فهمید که به چند لایه پوششی در کوهپیمایی خود نیاز دارید. اگرچه، ۳ یا ۴ دست لباس، میانگین این پوشش‌ها در سرما است .

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *