5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در قم | نوردینو

5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در قم

در رابطه با معرفی 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در قم ابتدا باید بگوییم قم، شهری زیارتی و مذهبی در ایران است که در سال‌های اخیر، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب نیز شناخته شده است. این شهر، با طبیعت بکر و زیبای خود، مقصدی عالی برای طبیعت‌گردان و گردشگران است. ما امروز در مجله نوردینو قصد معرفی 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در قم را داریم. این نقاط، با جاذبه‌های طبیعی متنوع خود، می‌توانند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزنند. تا انتها همراه ما باشید!

تالاب بهشت معصومه قم

تالاب بهشت معصومه قم، یکی از زیباترین نقاط طبیعت گردی در قم است که در فاصله 20 کیلومتری از شهر قم قرار دارد و یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان مهاجر در ایران است. این تالاب، از آب‌های جاری کوه‌های اطراف و همچنین، آب‌های زیرزمینی تغذیه می‌شود.

تالاب بهشت معصومه قم

تالاب بهشت معصومه، در فصل‌های بهار و پاییز، مقصدی عالی برای طبیعت‌گردان و گردشگران است. در این فصل‌ها، سطح آب تالاب بالا می‌آید و این تالاب با مناظر طبیعی زیبا و چشم‌نواز خود، یکی از زیباترین تالاب‌های ایران است. در این تالاب، می‌توانید از مناظری مانند آب‌های زلال، پوشش گیاهی متنوع و پرندگان مهاجر لذت ببرید.

همچنین تالاب بهشت معصومه، یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان مهاجر در ایران است. در این تالاب، می‌توانید از پرندگانی مانند انواع اردک، غاز، قو و فلامینگو دیدن کنید.

تنگه قاهان

تنگه قاهان، یکی از زیباترین نقاط طبیعت گردی در قم بوده که با طبیعت بکر و مناظر خیره‌کننده‌اش، مقصدی محبوب برای طبیعت‌گردان و گردشگران است. تنگه قاهان، در منطقه‌ای کوهستانی و مرتفع قرار دارد و با رودخانه، درختان سر به فلک کشیده و صخره‌های بلند احاطه شده است.

این تنگه، در فصل بهار، با گل‌های بنفش بیدمشک، جلوه‌ای منحصربه‌فرد را به خود می‌گیرد. در تنگه قاهان، می‌توانید از فعالیت‌های متنوعی مانند پیاده‌روی، کوهنوردی، عکاسی و تماشای مناظر زیبای این تنگه لذت ببرید. همچنین، می‌توانید در روستاهای اطراف تنگه، از جاذبه‌های گردشگری این روستاها مانند آبشار نام نیک، آبشار زو و جنگل‌های راش دیدن کنید.

تنگه قاهان

تنگه قاهان، با مناظر طبیعی زیبا و چشم‌نواز خود، یکی از زیباترین تنگه‌های ایران است. در این تنگه، می‌توانید از مناظری مانند رودخانه، درختان، صخره‌ها و گل‌های بنفش بیدمشک لذت ببرید. در تنگه قاهان، دو آبشار زیبا به نام‌های آبشار نام نیک و آبشار زو وجود دارد. که این آبشارها، مناظری زیبا را به وجود آورده‌اند. همچنین در اطراف تنگه قاهان، جنگل‌های راش زیبایی وجود دارد. این جنگل‌ها، با درختان راش بلند و سر به فلک کشیده، مناظری زیبا را به وجود آورده‌اند.

روستای فردو

روستای فردو، یکی از زیباترین نقاط طبیعت گردی در قم است. این روستا، در فاصله 47 کیلومتری از شهر قم قرار دارد و با طبیعت بکر و مناظر خیره‌کننده‌اش، مقصدی محبوب برای طبیعت‌گردان و گردشگران است. روستای فردو، در منطقه‌ای کوهستانی و مرتفع قرار دارد و با رودخانه فردو، درختان سر به فلک کشیده، مراتع سرسبز و چشمه‌سارهای متعدد احاطه شده است.

این روستا، در فصل بهار، با گل‌های رنگارنگ و درختان سبز، جلوه‌ای منحصربه‌فرد را به خود می‌گیرد. در روستای فردو، می‌توانید از فعالیت‌های متنوعی مانند پیاده‌روی، کوهنوردی، عکاسی و تماشای مناظر زیبای این روستا لذت ببرید. همچنین، می‌توانید در روستای فردو، از جاذبه‌های گردشگری این روستا مانند آبشار فردو، باغچه نبات و امامزاده باقر (ع) دیدن کنید.

روستای فردو، با مناظر طبیعی زیبا و چشم‌نواز خود، یکی از زیباترین روستاهای ایران است. در این روستا، می‌توانید از مناظری مانند رودخانه، درختان، مراتع، چشمه‌سارها و گل‌های رنگارنگ لذت ببرید. در روستای فردو، آبشار زیبایی به نام آبشار فردو وجود دارد. این آبشار، منظره‌ای زیبا را به وجود آورده‌اند.

در روستای فردو، باغچه زیبایی به نام باغچه نبات وجود دارد. این باغچه، با درختان بلند و سر به فلک کشیده، مناظری زیبا را به وجود آورده‌اند.همچنین امامزاده‌ای به نام امامزاده باقر (ع) در این روستا وجود دارد. این امامزاده، از جاذبه‌های مذهبی روستای فردو است.

پارک ملی کویر قم

پارک ملی کویر قم، گنجینه‌ای ارزشمند در دل کویر پارک ملی کویر قم یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین مناطق حفاظت‌شده ایران است که در ۱۲۰ کیلومتری جنوب تهران و ۱۰۰ کیلومتری شرق قم قرار دارد. این منطقه با وسعت ۶۷۰ هزار هکتار، از جمله مناطق مهم زیست‌محیطی ایران محسوب می‌شود.

اقلیم و پوشش گیاهی اقلیم پارک ملی کویر، بیابانی و خشک است. متوسط دمای سالانه در این منطقه ۱۶ درجه سانتیگراد است و میانگین بارندگی سالانه آن حدود ۱۰ میلی‌متر است. پوشش گیاهی پارک ملی کویر نیز بسیار متنوع است و شامل گونه‌های گیاهی گوناگونی مانند گز، خارشتر، خارگوش، کنگر، لاله واژگون، شقایق می‌باشد. همچنین گیاهان درختچه‌ای مانند گز، تاغ، بادام کوهی، پسته وحشی و … نیز در این منطقه وجود دارند.

پارک ملی کویر قم

حیات وحش پارک ملی کویر نیز بسیار متنوع است و شامل گونه‌های جانوری گوناگونی از جمله:

  • پستانداران: پستانداران پارک ملی کویر شامل گونه‌هایی مانند: آهو، یوزپلنگ، گرگ، روباه، شغال، کفتار، خرگوش، لاک‌پشت و … هستند.
  • پرندگان: پرندگان پارک ملی کویر شامل گونه‌هایی مانند: باقرقره، کبک، بلدرچین، تیهو، شاهین، عقاب، سارگپه و … هستند.
  • خزندگان: خزندگان پارک ملی کویر شامل گونه‌هایی مانند: مار، افعی، شترمرغ، سمندر، مارمولک و … هستند.

منطقه ییلاقی خلجستان

خلجستان، یکی از زیباترین نقاط طبیعت گردی در قم است که به دلیل آب و هوای معتدل و طبیعت بکر خود، به عنوان یکی از مناطق ییلاقی محبوب این استان شناخته می‌شود. این منطقه با وسعت حدود 100 کیلومتر مربع، در فاصله 60 کیلومتری شهر قم قرار دارد.

خلجستان از دو دهستان به نام‌های قاهان و دستجرد تشکیل شده است و این منطقه از شمال به کوه‌های اردهال و خضر، از جنوب به کویر، از شرق به شهرستان دلیجان و از غرب به شهرستان تفرش محدود می‌شود. آب و هوای خلجستان، معتدل کوهستانی است. متوسط دمای سالانه در این منطقه 18 درجه سانتیگراد است و میانگین بارندگی سالانه آن حدود 400 میلی‌متر است.

پوشش گیاهی خلجستان بسیار متنوع است و شامل گونه‌های گیاهی گوناگونی از جمله درختانی مانند بلوط، راش، افرا، گردو، درختچه‌هایی مانند زرشک، زالزالک، نسترن و گیاهان علفی مانند یونجه، شبدر، گندم‌زار می‌باشد.

منطقه ییلاقی خلجستان

حیات وحش خلجستان نیز متنوع است و شامل گونه‌های جانوری گوناگونی از جمله خرگوش، گراز، روباه، شغال، کفتار، لاک‌پشت و … هستند. پرندگان خلجستان نیز شامل گونه‌هایی مانند: کبک، تیهو، شاهین، عقاب، سارگپه و … هستند. و در این منطقه مار، افعی، مارمولک و … نیز پیدا می‌شود.

خلجستان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که از جمله آن‌ها می‌توان به دشت‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان، جنگل‌های انبوه و روستاهای تاریخی اشاره کرد.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در قم سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه نمودیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *