زیباترین نقاط طبیعت گردی در بجنورد

5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در بجنورد

ما امروز در این صفحه قصد داریم در رابطه با 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در بجنورد سخن بگوییم و در این باره نخست باید بگوییم بجنورد شهری بسیار مناسب برای گردشگری بوده و دارای مکان‌های طبیعت گردی و دیدنی بسیاری است. اگر به این شهر سفر کرده‌اید و یا قصد سفر به این شهر را دارید، تا انتهای این صفحه با ما همراه باشید تا شما را با 5 مکان طبیعت گردی در بجنورد آشنا کنیم و در رابطه با این اماکن اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

منطقه تفریحی و گردشگری بابا امان، نگین سبز خراسان شمالی

در رابطه با معرفی 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در بجنورد نخستین نقطه‌ای که به ذهن ما می‌رسد بابا امان است. اما چرا؟ در این باره باید بگوییم منطقه تفریحی و گردشگری بابا امان در شمال غربی شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است. این منطقه در دامنه کوه‌های آلاداغ و در مجاورت روستای بابا امان قرار گرفته است.

بابا امان؛ با مساحتی حدود 200 هکتار، دارای جنگل‌های انبوه، چشمه‌های متعدد، آبشارهای مصنوعی و استخرهای پرورش ماهی است. همچنین، در این منطقه امکاناتی برای تفریحات مختلف مانند تله کابین، قایق سواری، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری وجود دارد.

این منطقه به دلیل زیبایی‌های طبیعی، امکانات تفریحی متنوع و موقعیت مکانی، به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در استان خراسان شمالی شناخته می‌شود و مکانی ایده‌آل برای گذران اوقاتی خوش در دل طبیعت است.

منطقه تفریحی و گردشگری بابا امان

جاذبه‌های گردشگری بابا امان

در رابطه با جاذبه‌های گردشگری و طبیعت گردی بابا امان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آرامگاه بابا امان: این آرامگاه در مرکز منطقه تفریحی واقع شده و مربوط به شخصی به نام بابا امان است که مردم محلی به او کرامات زیادی نسبت می‌دهند.
  • مسجد بابا امان: این مسجد در نزدیکی آرامگاه بابا امان واقع شده و قدمتی تاریخی دارد.
  • موزه بابا امان: در این موزه، اشیاء و آثار تاریخی مربوط به منطقه بابا امان به نمایش گذاشته شده است.

عمارت آینه مفخم، نگین قاجاری بجنورد

عمارت آینه مفخم دومین نقطه از 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در بجنورد است. عمارت آینه مفخم در شمال شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی و در خیابان شریعتی شمالی واقع شده است. این عمارت در مجموعه دارالحکومه مفخم قرار دارد و به همین دلیل به نام عمارت سردار مفخم نیز شناخته می‌شود.

عمارت آینه مفخم بجنورد در دو طبقه و به ابعاد تقریبی 50 در 23 متر و به ارتفاع حدود 9 متر ساخته شده است. این عمارت دارای 34 اتاق و دو تالار بزرگ است که با آینه‌کاری، نقاشی، گچ‌بری و کاشی‌کاری تزئین شده‌اند.

عمارت آینه مفخم به دلیل معماری باشکوه، تزئینات زیبا و قدمت تاریخی، به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در استان خراسان شمالی شناخته می‌شود. این عمارت در حال حاضر به عنوان موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عمارت آینه مفخم، نگین قاجاری بجنورد

بخش‌های مختلف عمارت آینه مفخم

اگر می‌خواهید بخش‌های مختلف این عمارت را مشاهده کنید از موارد زیر غافل نشوید:

  • تالار آیینه: این تالار در طبقه دوم عمارت واقع شده و با آینه‌کاری‌های نفیس و نقاشی‌های زیبا تزئین شده است.
  • تالار شاه‌نشین: این تالار در طبقه اول عمارت واقع شده و محل پذیرایی از مهمانان مهم بوده است.
  • اتاق‌های نقاشی: در این عمارت، اتاق‌هایی با نقاشی‌های زیبا از دوره قاجار وجود دارد.
  • موزه باستان‌شناسی: در این موزه، اشیاء و آثار باستانی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی به نمایش گذاشته شده است.
  • موزه مردم‌شناسی: در این موزه، اشیاء و ابزار مربوط به زندگی مردم بجنورد در گذشته به نمایش گذاشته شده است.

دریاچه سد شیرین دره، نگین آبی خراسان شمالی

سومین نقطه‌ای که می‌خواهیم جزو 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در بجنورد قرار بگیرد دریاچه سد شیرین دره است. این دریاچه در 65 کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی و در نزدیکی روستای شیرین دره واقع شده است. این دریاچه در محدوده شهرستان مانه و سملقان قرار دارد.

دریاچه سد شیرین دره با مساحتی حدود 1000 هکتار و گنجایش 91 میلیون متر مکعب آب، یکی از بزرگترین سدهای استان خراسان شمالی است. این دریاچه دارای آب‌های نیلگون و منظره‌ای بسیار زیبا است.

دریاچه سد شیرین دره به دلیل زیبایی‌های طبیعی، امکانات تفریحی متنوع و موقعیت مکانی، به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در استان خراسان شمالی شناخته می‌شود. این دریاچه مکانی ایده‌آل برای گذران اوقاتی خوش در دل طبیعت است.

دریاچه سد شیرین دره

امکانات تفریحی دریاچه سد شیرین دره

در رابطه با امکانات تفریحی دریاچه سد شیرین دره می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قایق‌سواری: در این دریاچه، امکان قایق‌سواری و لذت بردن از منظره‌های زیبا وجود دارد.
  • ماهیگیری: در این دریاچه، انواع ماهی‌های مختلف وجود دارد و امکان ماهیگیری برای علاقه‌مندان فراهم است.
  • پیک‌نیک: در اطراف دریاچه، فضای مناسب برای پیک‌نیک و گذران اوقات فراغت وجود دارد.
  • کوهنوردی: در نزدیکی دریاچه، کوه‌هایی با ارتفاع مناسب برای کوهنوردی وجود دارد.

کوشک علی آباد، نگین باغ ایرانی در بجنورد

کوشک علی آباد نیز زیباترین نقاط طبیعت گردی در بجنورد است. کوشک علی آباد در 3 کیلومتری شمال شرقی شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی و در روستای علی آباد واقع شده است. این کوشک در مرکز باغی بزرگ با درختان کهنسال قرار دارد.

کوشک علی آباد که به نام عمارت علی آباد نیز شناخته می‌شود، در دو طبقه و با استفاده از آجر و خشت ساخته شده است. این کوشک دارای تزئینات آجری، گچ‌بری و نقاشی‌های زیبایی است.

کوشک علی آباد به دلیل معماری زیبا، تزئینات نفیس و قدمت تاریخی، به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در استان خراسان شمالی شناخته می‌شود. این کوشک در حال حاضر به عنوان موزه مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کوشک علی آباد

بخش‌های مختلف کوشک علی آباد

کوشک علی آباد دارای نقاط مختلف زیبایی است از جمله:

  • تالار: این تالار در طبقه اول عمارت واقع شده و محل پذیرایی از مهمانان مهم بوده است.
  • اتاق‌های نقاشی: در این عمارت، اتاق‌هایی با نقاشی‌های زیبا از دوره قاجار وجود دارد.
  • موزه مردم‌شناسی: در این موزه، اشیاء و ابزار مربوط به زندگی مردم بجنورد در گذشته به نمایش گذاشته شده است.

طبیعت باغ دره، نگین سبز بجنورد

طبیعت باغ دره در شمال شرق شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی و در انتهای خیابان گلستان واقع شده است. این باغ در کوهپایه‌های آلاداغ و در نزدیکی روستای دره قرار دارد. این مکان با مساحتی حدود 20 هکتار، دارای درختان کهنسال، چشمه‌های متعدد، آبشارهای مصنوعی و استخرهای پرورش ماهی است. همچنین، در این باغ امکاناتی برای تفریحات مختلف مانند تله کابین، قایق سواری، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری وجود دارد

طبیعت باغ دره به دلیل زیبایی‌های طبیعی، امکانات تفریحی متنوع و موقعیت مکانی، به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در استان خراسان شمالی شناخته می‌شود. این باغ مکانی ایده‌آل برای گذران اوقاتی خوش در دل طبیعت است.

طبیعت باغ دره

جمع بندی

ما در مطالب این صفحه از مجله نوردینو در رابطه با 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در بجنورد سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *