کمپینگ در ایران

معرفی 5 مکان محبوب برای کمپینگ در ایران + تصویر

 

می توان گفت کمپینگ و شبمانی در طبیعت یکی از لذت بخش ترین و محبوب ترین شیوه های اقامت برای طبیعتگردان و علاقه مندان به سفر است. چون سبک متفاوتی از زندگی را در آن می توان تجربه نمود و آرامش بسیار زیادی برایتان به همراه دارد.

باتوجه به جاذبه های طبیعی زیاد و فوق العاده ایران، مکان های مناسب زیادی برای کمپینگ در ایران وجود دارد که می تواند تجربه ای عالی و بسیار لذت بخش را برایتان به همراه داشته باشد. در ادامه به معرفی ۵ لوکیشن محبوب برای کمپ میپردازیم..

 

ساحل شمال، گیلان و مازندران

کمپینگ و شب‌مانی در سواحل شمال ایران، به ویژه در استان‌های گیلان و مازندران، تجربه‌ای بی‌نظیر و خاطره‌انگیز است. سواحل این مناطق با مناظر طبیعی خیره‌کننده و آب و هوای معتدل، مکان‌های ایده‌آلی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت هستند. بسیاری از ساحل‌های گیلان و مازندران مجهز به امکانات کمپینگ مانند آلاچیق‌ها، محل‌های مناسب برای برپایی چادر و سرویس‌های بهداشتی هستند. شب‌مانی در این سواحل به شما این امکان را می‌دهد که از آرامش صدای موج‌ها و زیبایی آسمان پرستاره لذت ببرید.

در این مناطق، علاوه بر لذت بردن از طبیعت، می‌توانید از فعالیت‌های متنوعی نیز بهره‌مند شوید. پیاده‌روی در سواحل شنی، شنا در آب‌های خزر، و ماهیگیری از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند تجربه شما را غنی‌تر کنند. همچنین، بازدید از بازارهای محلی و چشیدن غذاهای محلی گیلان و مازندران، مانند انواع کباب‌ها و خورشت‌های محلی، تجربه‌ی فرهنگی متفاوتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در مجموع، کمپینگ و شب‌مانی در سواحل شمال ایران فرصتی برای فرار از شلوغی شهر و تجربه‌ی آرامش و زیبایی طبیعت است.

 

جنگل دالخانی

اگر از رامسر به سمت تنکابن حرکت کنید و پس از هفت کیلومتر به سمت راست بپیچید، در کمتر از نیم ساعت به منطقه جنگلی بی نظیری می‌ رسید که مشابهش را در ایران نخواهید دید! آب و هوای خنک، امکان کوهنوردی و طبیعت‌گردی، مناظر باشکوه، کلبه‌های چوبی، روستاهای اطراف و… این منطقه را به مکانی مناسب برای کمپینگ تبدیل کرده اند.

بهترین جا برای کمپ

پیشنهاد می کنیم در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید تا با بوی بهار نارنج و خنکی هوا به دلیل ارتفاعات خاطرات به یادماندنی ای برای خودتان رقم بزنید.

 

روستای زراس

این روستای بی نظیر در استان خوزستان واقع شده و یکی از بهترین نقاط بکر برای کمپینگ در ایران است. در زراس یک دریاچه بسیار زیبا در میان کوهستان قرار گرفته که چشم اندازی بسیار جذاب و خیره کننده دارد. فصل بهار در این منطقه بسیار چشم نواز است و توصیه می کنیم که در کمپ در بهار این منطقه را حتما تجربه کنید.

بهترین مناطق گردشگری ایران

 

روستای فیلبند

اگر وقت گذراندن بر فراز ابرهای سفید و نرم برایتان جذاب است، سفر به فیلبند و کمپ در این منطقه را از دست ندهید. فیلبند حدود 2300 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است،  1 ساعت و نیم با آمل و حدودا 4 ساعت با تهران فاصله دارد. توصیه می کنیم حتما یک سفر در طول تابستان به فیلبند داشته باشید تا هم بتوانید اقیانوس ابرها را در روستای فیلبند تماشا کنید و از طبیعت گردی در یکی از زیباترین روستاهای ایران لذت ببرید.

دماوند

اطراف دماوند یکی از بهترین نقاط برای کمپینگ در ایران برای طبیعتگردان و کوهنوردان است. برای کمپ در این منطقه، اگر سبزی دشت منظره مورد علاقه تان است می توانید به سمت غرب کوه حرکت کرده و در پارک ملی لار چادر بزنید و اگر به دیدن آبشار و غار علاقه مندید، می توانید در اطراف آبشار جنگلک و غار رود افشان کمپ کنید.

به دلیل احداث کمپ زمستانی دماوند، می توانید حتی در سردترین روزهای زمستان، یک کمپ حرفه‌ای و درجه یک را تجربه کنید.

ساحل درک

ساحل درک چابهار تنها نقطه ایران است که در آن تجربه کمپ کویری و ساحلی را به صورت همزمان خواهید داشت و یکی از منحصر به فرد ترین های این لیست است. برای رسیدن به ساحل زیبای درک باید به دویست کیلومتری غرب چابهار یا صد و بیست کیلومتری کنارک بروید. در فصل مناسب، علاوه بر شنا، امکان قایق و موج‌سواری را هم دارید.

برای کمپینگ به یک سری نکات مهم باید توجه داشته باشید:

  • قبل از حرکت چک لیستی از لوازم مورد نیاز تهیه کرده و کلیه موارد ضروری را به همراه داشته باشید.
  • اگر اولین بار است که به کمپ می روید، قبل از حرکت با لوازم و تجهیزات خود آشنایی پیدا کنید. چادر را باز و بسته کنید، اجاق گاز سفری تان را روشن و خاموش کنید، کیسه خواب‌ تان را کنترل کنید.
  • در اول وقت و زمان روشنایی به محل کمپ برسید تا بتوانید مکان مناسبی برای برپایی چادر انتخاب کنید.
  • برای وعده‌های غذایی برنامه ریزی کنید (ترجیحا غذاهای سبک و نیمه آماده)؛
  • حتما لباس کافی و کفش مناسب همراه تان داشته باشید.
  • حتما قبل از حرکت وضعیت جوی را چک کنید.

 

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *