بهترین چادرهای کوهنوردی سه نفره

بهترین چادرهای کوهنوردی سه نفره

اگر برای کوهنوردی زمان‌بندی کرد‌ه‌اید و تمام قرارهای خود را با همسفر خود هماهنگ نموده‌اید و می‌خواهید یک کوهنوردی مناسبی داشته باشید باید تجهیزات لازم و مورد نیاز خود را آماده کنید. چادر کوهنوردی یکی از تجهیزات اساسی و مهم است. در این مقاله ما به معرفی ۸ مدل از بهترین چادرهای سه نفره کوهنوردی پرداخته‌ایم.

راهنمای خرید چادرهای سه نفره کوهنوردی

بر خلاف تصور عموم نه تنها در شب و هنگام خواب ویژگی‌های چادر کوهنوردی مهم است؛ بلکه در طول روز هم که از چادر کوهنوردی استفاده می‌شود و باید به ویژگی‌های چادر مخصوص کوهنوردی توجه شود. برای خرید چادر سه نفره کوهنوردی باید به نکات زیر توجه کنید:

نوع فعالیت

در انتخاب و خرید چادر برای کوهنوردی باید به نوع فعالیت خود توجه کنید. در کمپینگ در طبیعت برنامه‌ها به صورت سبک انجام می‌شود. در این سفر رفاه و آسایش بسیار مهم است و وزن بیش از حد معمول تجهیزات سفر را افراد می‌توانند حمل کنند. به همین دلیل می‌توانید از چادر سه نفره بیشتر از وزن معمول استفاده کنید.

برای کوهنوردی و صعودهای شبانه باید چادری را بخرید که در برابر آب‌ و هوای کوهستانی که باد، باران و شرایط جوی وجود دارد، مقاومت بالایی داشته باشد. در این سفر چادر کوهنوردی باید وزن سبک و ارتفاع کمی داشته باشد.

شرایط جوی و آب‌ و هوای موردنظر

در هنگام خرید چادر برای کوهنوردی و سفر باید به شرایط جوی توجه کرد. به طور مثال اگر در هوای سرد به کوهنوردی می‌روید باید چادر، مقاومت خوبی در برابر سرما داشته باشد. اگر در فصل گرم به مناطق جنوبی سفر می‌کنید چادر بهاره انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

وزن محصول

در هنگام خرید چادر برای کوهنوردی و سفر باید به وزن و ابعاد آن توجه کنید.

مقاومت در برابر فشار و باد

نوع طراحی چادر، متریال و آلیاژ مورد استفاده در تیرک‌های چادر ارتباط مستقیم با مقاومت در برابر فشار و باد دارند. به طور مثال چادرهای آیرودینامیک یا گنبدی در برابر باد مقاومت بسیار بالایی دارند. چادرهای گنبدی نسبت به چادرهای تیزبال فضای داخلی بزرگتری دارند. چادرهای تیزبال برای استفاده به صورت خوابیده به کار برده می‌شوند که ارتفاع ابتدا و انتهای آن‌ها متفاوت است‌. چادرهای تیزبال از چادرهای گنبدی سبک‌تر هستند و مقاومت خوبی در برابر باد کوهستان دارند.

در این جا توجه کنید که در باد و طوفان به هیچ عنوان چادرهایی که تیرک‌های فنری و اتوماتیک دارند را استفاده نکنید؛ چون در برابر باد خم می‌شوند و امکان پارگی آن‌‌ها وجود دارد. جنس تیرک‌های چادرهای حرفه‌ایی  معمولا از آلومینیوم است که وزن سبکی دارند و در برابر باد بسیار مقاوم هستند. به نحوه اتصال تیرک به بدنه چادر باید توجه کنید. چادرهای اکسپدیشن برای عبور تیرک زه‌های دوخته شده دارند که باعث می‌شود به طور متوازن بار حاصل از باد به چادر انتقال پیدا کند.

بهترین چادرهای کوهنوردی سه نفره
بهترین چادرهای کوهنوردی سه نفره

مقاومت در برابر آب

ساختار دو لایه چادر و جنس مرغوب پارچه روی مقاومت چادر در برابر آب بسیار تاثیر‌گذار هستند. PU همان استاندارد سنجش مقاومت در برابر آب است که میلی‌متر یکای آن است. یک چادر کوهنوردی که PU آن ۲۰۰۰ میلی‌متر است مقاومت خوبی در برابر بارش باران ۲۰۰۰ میلی‌متر دارد.

کیفیت و دوام محصول

بسته به متریال، یراق‌آلات، ابزار و دوخت، کیفیت و دوام چادر متفاوت خواهد بود. در چادرهای حرفه‌ایی از ابزارآلات و یراق استاندارد استفاده می‌شود که عبارتند از:

  1. زیپ: زیپ برای جلوگیری از ورود سرما، ایجاد امنیت کافی، عدم ورود حشرات و جانوران به داخل چادر بسیار مهم است. به همین دلیل زیپ باید کیفیت بالایی داشته باشد. زیپ YKK باکیفیت‌ترین و معروف‌ترین زیپ است که طول عمر بالایی دارد و اصالت آن ژاپنی است.
  2. گیره‌ها: گیره یکی از قسمت‌های مهم چادر کوهنوردی است که روی پایداری چادر بسیار موثر خواهد بود. در چادرهای حرفه‌ایی از معروف‌ترین تولید‌کننده گیره در دنیا یعنی Duraflex استفاده می‌شود.
  3. تیرک‌ها: اگر با آلیاژ مرغوب تیرک‌های چادر ساخته شده باشند پایداری آن‌ها در برابر باد افزایش پیدا می‌کند.‌
  4. مش (توری): تراکم بالای مش بسیار مهم است تا از ورود حشرات به داخل چادر جلوگیری شود که این باعث می‌شود چادر دچار پارگی نشود. مش B3 معروف‌ترین تولیدکننده مش در دنیا است که در تولید چادر کوهنوردی حرفه‌ایی استفاده می‌شود.

کاربری دمایی

کاربری دمایی نشان می‌دهد که چادر برای چه دمایی مناسب است. برای دماهای بالای پنج درجه چادرهای سه فصل مناسب هستند. چادرهای زمستانه از ویژگی‌های زیر برخوردار هستند:

  • پوشش برف‌گیر
  • برای جلوگیری از ورود میعان آب و جریان هوای سرد پوش دوم وجود دارد.

در فصل گرم سال از چادرهای کوهنوردی تابستانه و بهاره استفاده می‌شود. پوشش بیرونی دافع حرارت آفتاب و تورهای داخلی سرتاسری از ویژگی‌های این نوع چادرها هستند.

مزیت‌های استفاده از چادرهای سه نفره کوهنوردی

چادرهای سه نفره کوهنوردی وزن سبک و قابل حملی دارند‌ به طوری که گزینه مناسبی برای پیاده‌روی هستند. چادرهای سه نفره کوهنوردی در مدل مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید با شرایط آب‌وهوایی و نوع فعالیت خود چادر را انتخاب کنید. این چادرها ضدآب هستند. چادرهای سه نفره کوهنوردی بین تهویه مناسب و قدرت نگهداری گرما تعادل را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل به صورت دو پوش طراحی می‌شوند.

مزایای استفاده از چادر سه نفری کوهنوردی
مزایای استفاده از چادر سه نفری کوهنوردی

۸ مدل از بهترین چادرهای سه نفره کوهنوردی

در این قسمت از مقاله ما به بررسی بهترین چادرهای سه نفره کوهنوردی پرداخته‌ایم.

چادر کله گاوی (pekynew C2001)

از ویژگی‌های این مدل چادر کوهنوردی می‌توان به پوش دوم ضدآب، مقاوم در برابر باران و باد، کاور حمل، ابعاد اتاق چادر ۲۱۰*۱۶۰ سانتی‌متر، ابعاد کلی آن ۲۱۰*۲۶۰ سانتی‌متر با ارتفاع ۱۵۰ سانتی‌متر، جنس لایه داخلی پلی‌استر 210T با ضخامت 5000 میلی متر بر سانتی متر مکعب، جنس لایه داخلی پلی‌استر 190T، نوع سگک SBS، نوع زیپ SBS، پشه‌بند، دو هواکش توری، جنس کفی Oxford 150D PU 3000mm  اشاره کرد.

چادر کله‌گاوی گتردار c2001B

وزن ۲۶۰۰ گرم، دوپوش، خاصیت ضدآب، خاصیت UV، ابعاد ۲۱۰*۱۶۰ سانتی‌متر، جنس لایه داخلی پلی‌استر 190T، جنس کفی  Oxford 150D PU 3000mm ، نوع زیپ و نوع سگک SBS  از ویژگی‌های این مدل چادر کوهنوردی هستند.

چادر کوهنوردی کله گاوی C2006

وزن ۲۸۰۰، رنگ نارنجی و آبی، ابعاد باز 130*210*(50+180+70) سانتیمتر، جنس رویه پلی‌استر 190T PU2000MM، جنس کف پلی استر  210D PU3000MM، ضدآب، ضدطوفان، جنس تیرک آلومینیوم، دو عدد هواکش، دو عدد تیرک و قطر تیرک‌ها ۸.۵ میلی‌متر از برخی خصوصیات این مدل چادر کوهنوردی هستند.

چادر سه نفره C2004 کله گاوی

از مشخصات این چادر کوهنوردی می‌توان به وزن ۳۳۰۰گرم، رنگ آبی و نارنجی، ابعاد باز 130*180*(50+210+100) سانتی‌متر، جنس پوشش داخلی الیاف پلی استر ۱۹۰T تنفس پذیر, 190T Breathable Polyester، ابعاد بسته 20*20*40 سانتی‌متر، جنس پوشش خارجی پلی استر  ۱۹۰T تنفس پذیر با روکش PU2000، جنس کف پارچه Oxford آکسفورد ۲۱۰D با PU3000MM، ضدآب و ضد باد اشاره کرد.

چادر سه نفر۶ چانوداگ Chanodug CD-2051

جنس سایبان پلی استر ۱۹۰ T-PU3000mm، جنس پوشش داخلی پلی‌استر تنفسی T190، کاملا ضدآب، ساختار دوپوش، جنس کف پارچه تاندون 210D-PU3000mm، دو تیرک فایبرگلاس، توری تنفسی، قطر تیرک‌ها ۸.۵ و ۷.۹ میلی‌متر و تور تنفسی از مشخصات این مدل چادر کوهنوردی هستند.

چادر کوهنوردی نیچرهایک NH18Z033-P Naturehike

درزبندی محل دوخت با پوشش سیلیکونی، در هر دو پوشش پنجره تهویه، کلیه پوشش‌ها ضدآب با استاندارد PU3000، دو درب ورودی در طرفین، پوشش دوم پوشش دوم مقاوم دربرابر اشعه UV با استاندارد UPF50+، تیرک آلومینیومی با آلیاژ Al 7001، گیره آویز، زیپ YKK ساخت ژاپن از برخی مشخصات این مدل چادر کوهنوردی هستند.

چادر کوهنوردی سه نفره گتردار اسنوهاوک Snow Hawk Discovery SN-T5124

دو دریچه مخصوص تهویه هوا، تیرک‌های Aluminum Allo 7001، ضدآب، طراحی نیمه هلالی و پارچه تنفسی 20D نایلون از مشخصات این مدل چادر کوهنوردی محسوب می‌شوند.

چادر کوهنوردی گتردار اسنوهاوک Discovery SN-T5123 Snow Hawk

وزن ۲۴۰۰گرم، گتر مخصوص برف، پارچه تنفسی نایلون D20، درزها و دوخت ضدآب، مقاوم در برابر باد و تیرک آلومینیومی 8.5MM از مشخصات این مدل چادر کوهنوردی سه نفره هستند.

سخن پایانی

چادر کوهنوردی سه نفره در مدل مختلفی تولید می‌شود. این نوع محصول در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف مقاوم است و بین تهویه مناسب و قدرت نگهداری هوا تعادل ایجاد می‌کند.

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *