5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در کیش

5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در کیش

یکی از جزیره‌های توریستی ایران جزیره کیش است. اگر قصد سفر به کیش را دارید خواندن این مطلب را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم چرا که ما در مطالب این صفحه در رابطه با 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در کیش سخن گفتیم و در رابطه با این نقاط اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه دادیم و اینک به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما باشید.

روستای باغو کیش، نگین بومی جزیره

در رابطه با معرفی 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در کیش نخست به سراغ روستای باغو کیش خواهیم رفت. در این باره باید بگوییم روستای باغو در جنوب غربی جزیره کیش و در نزدیکی فرودگاه این جزیره واقع شده است. این روستا در فاصله 10 کیلومتری از مرکز شهر کیش قرار گرفته و به دلیل بافت سنتی و بومی خود، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش شناخته می‌شود.

باغو با قدمتی بیش از 500 سال، قدیمی‌ترین روستای مسکونی در جزیره کیش است. این روستا دارای خانه‌های گلی و سنگی با سقف‌های گنبدی است که نمادی از معماری سنتی جنوب ایران است. اهالی روستای باغو به کشاورزی، دامداری و صنایع دستی مشغول هستند.

روستای باغو کیش به دلیل حفظ بافت سنتی و بومی خود، به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این روستا فرصتی برای گردشگران فراهم می‌کند تا با فرهنگ و زندگی سنتی مردم جنوب ایران آشنا شوند.

روستای باغو کیش، نگین بومی جزیره

جاذبه‌های گردشگری روستای باغو کیش

از جاذبه‌های گردشگری روستای باغو کیش می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مسجد تاریخی این روستا: این مسجد با قدمتی بیش از 200 سال، یکی از قدیمی‌ترین مساجد جزیره کیش است.
  • آثار باستانی: در اطراف روستای باغو، آثار باستانی متعددی از جمله تپه باستانی چاه‌کوه و قلعه حریره وجود دارد.
  • سواحل: در نزدیکی روستای باغو، سواحل بکر و زیبایی وجود دارد که برای شنا و تفریحات ساحلی مناسب هستند.

پارک آبشار کیش، نگین سرسبز جزیره

پارک آبشار کیش یکی دیگر از زیباترین نقاط طبیعت گردی در کیش به حساب می‌آید. این پارک در شمال شرقی جزیره کیش و در نزدیکی مراکز خرید پردیس، سارینا و پانیذ واقع شده است. این پارک در زمینی به مساحت 5 هکتار احداث شده و به دلیل فضای سبز زیبا و آبشارهای مصنوعی، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش تبدیل شده است.

پارک آبشار دارای آبشارهای مصنوعی متعددی است که در میان درختان نخل و بومی منطقه قرار گرفته‌اند. این آبشارها با ایجاد فضایی خنک و دلنشین، مکانی ایده‌آل برای استراحت و تفریح خانواده‌ها فراهم کرده‌اند.

پارک آبشار به دلیل زیبایی‌های طبیعی و امکانات تفریحی متنوع، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری کیش شناخته می‌شود. از جمله امکانات این پارک می‌توان به زمین بازی کودکان، مسیرهای پیاده‌روی، آلاچیق و رستوران اشاره کرد.

پارک آبشار کیش، نگین سرسبز جزیره

جاذبه‌های گردشگری پارک آبشار کیش

از جاذبه‌های گردشگری پارک آبشار کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجسمه‌های سنگی: در این پارک، مجسمه‌های سنگی متعددی با طرح‌های مختلف از جمله حیوانات و شخصیت‌های کارتونی وجود دارد.
  • آکواریوم: در این پارک، آکواریومی با انواع ماهی‌های آب شور و مرجان‌ها وجود دارد.
  • باغ پرندگان: در این پارک، باغ پرندگانی با انواع پرندگان زیبا و رنگارنگ وجود دارد.

کلبه هور کیش

کلبه هور سومین نقطه معرفی شده از مقاله‌ی 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در کیش ماست! : کلبه هور در غرب جزیره کیش، در نزدیکی ساحل مرجان و اسکله تفریحی کیش واقع شده است. این کلبه در واقع یک دماغه صخره‌ای است که به دلیل وجود یک کلبه قدیمی در آن، به این نام معروف شده است.

کلبه هور دارای صخره‌های مرتفع و منظره‌ای چشم‌نواز از خلیج فارس است. در این منطقه، امکاناتی برای تفریحات دریایی مانند غواصی، جت اسکی و قایق‌سواری وجود دارد. همچنین، در ساحل صخره‌ای کلبه هور، غار طبیعی زیبایی وجود دارد که در هنگام مد آب، منظره‌ای دیدنی را خلق می‌کند.

کلبه هور به دلیل موقعیت مکانی و زیبایی‌های طبیعی، به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش شناخته می‌شود. این منطقه مکانی ایده‌آل برای تماشای طلوع و غروب خورشید است.

کلبه هور کیش

جاذبه‌های گردشگری کلبه هور کیش

از جاذبه‌های گردشگری کلبه هور کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجسمه نگهبان دریا: این مجسمه در ساحل کلبه هور نصب شده و نمادی از صلابت و پایداری مردم جنوب ایران است.
  • آبگرمکن خورشیدی: در این منطقه، انواعی از اجاق‌های خورشیدی به نمایش گذاشته شده‌اند که نشان‌دهنده استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جزیره کیش است.

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان در جنوب شرقی جزیره کیش، در انتهای خیابان فردوسی و در نزدیکی پارک دلفین‌ها واقع شده بود. این بوستان در زمینی به مساحت 2 هکتار احداث شده بود و به دلیل وجود آهوهای آزاد، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش تبدیل شده بود.

بوستان آهوان دارای حدود 30 راس آهو بود که به صورت آزاد در این منطقه زندگی می‌کردند. همچنین، در این بوستان، حیوانات دیگری مانند گوزن، شتر، میمون و پرندگان مختلف نیز وجود داشتند.

بوستان آهوان به دلیل وجود حیوانات وحشی و فضای سبز زیبا، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری کیش شناخته می‌شد. این بوستان فرصتی برای گردشگران فراهم می‌کرد تا با حیوانات وحشی از نزدیک آشنا شوند و از تماشای آنها لذت ببرند.

بوستان آهوان کیش

متاسفانه، بوستان آهوان در سال 1390 به دلیل مسائل بهداشتی و زیست ‌محیطی و نارضایتی ساکنان اطراف بوستان تخریب شد و در حال حاضر، مجتمع تجاری میکا مال در زمین‌ های آن در حال ساخت است. امیدواریم در آینده، شاهد احداث باغ وحشی جدید و استاندارد در جزیره کیش باشیم تا گردشگران و ساکنان این جزیره بتوانند از دیدن حیوانات وحشی لذت ببرند.

جزیره هندورابی، نگین خلیج فارس

هدف ما از نوشتن این مقاله معرفی 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در کیش بوده و جزیره هندورابی آخرین و یکی از زیباترین نقاطی است که ما در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم. جزیره هندورابی در خلیج فارس، بین جزیره کیش و جزیره لاوان واقع شده است. این جزیره از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

جزیره هندورابی با مساحتی حدود 22.8 کیلومتر مربع، دارای سواحلی زیبا و آب‌های نیلگون خلیج فارس است. این جزیره به دلیل صخره‌های مرجانی و تنوع زیستی، به عنوان یکی از بهترین مقاصد غواصی در ایران شناخته می‌شود.

این جزیره به دلیل زیبایی‌های طبیعی، تنوع زیستی و موقعیت مکانی، به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جنوب ایران شناخته می‌شود.

جزیره هندورابی، نگین خلیج فارس

جاذبه‌های گردشگری جزیره هندورابی

در رابطه با جاذبه‌های گردشگری جزیره هندورابی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • منطقه حفاظت شده: این منطقه در شمال جزیره واقع شده و دارای تنوع زیستی غنی است.
  • آثار باستانی: در این جزیره، آثاری از دوران ساسانیان و قاجاریه وجود دارد.
  • غار: در این جزیره، غاری با قدمت تاریخی وجود دارد که محل زندگی خفاش‌ها است.

جمع بندی

ما در مطالب این صفحه از مجله نوردینو در رابطه با 5 نقطه از زیباترین نقاط طبیعت گردی در کیش سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *